Відкрита лекція “Громадсько-політична діяльність Ольги Левицької-Басараб”

14 лютого запрошуємо на відкриту лекцію Ольги Бежук «Громадсько-політична діяльність Ольги Левицької-Басараб»

Доповідачка: Ольга Бежук, кандидатка історичних наук, доцентка кафедри історії України та економічної теорії Львівського національного університету ветеринарної медицини та біотехнологій імені С.З. Ґжицького

Місце проведення: авд. 424, Гуманітарний факультет, вул. Козельницька, 2а

Час проведення: 16:15-18:00

Історія Ольги Басараб – як і вчора, так і сьогодні вдало вписується у історичний наратив особливого місця жінки-громадянки та її праці в державотворчих процесах. Право називатись і бути українкою полягало для неї у системному труді, постійному спілкуванні з відомими патріотками й міжнародними діячками, у вирі громадських задумів та справ. Розглядаючи громадсько-політичну діяльність Ольги Левицької-Басараб, не можна оминути той факт, що вона була активним чинником створення власної мілітарної сили, започаткованої спортивно-пожежними молодіжними організаціями Галичини на початку минулого століття. Громадська ініціатива О. Левицької-Басараб не обмежувалась лише філантропічними й доброчинними справами, а стосувалась й політичної задіяності. Фатальний арешт О. Левицької-Басараб 9 лютого 1924 року та звинувачення її у шпигунстві й зраді став закономірним наслідком політики Польщі у Східній Галичині міжвоєнного періоду, що увійшла в історію під назвою «тиску». Подальші спроби польської влади дискредитувати та поховати українку в народній пам’яті зазнали поразки, а масова задіяність жіноцтва у лавах ОУН-УПА, котрі працювали друкарками, зв’язковими, станичими, медсестрами і санітарками засвідчує феномен українського визвольного руху 40–50-х років ХХ ст. Таким чином, звернення до особового аспекту в творенні історії України набуває пріоритетного значення, оскільки саме людський вимір є тим головним критерієм, що визначає духовність нації, потяг до історичної правди, надає йому «живих» характеристик та робить доступним для розуміння пересічного читача.